Promocja w Internecie. Czy warto?

Autor: HMC Internet Solutions, Janusz Noszczyński

Promocja firmy, marki, produktu czy usługi w Internecie jest najbardziej popularnym i skutecznym sposobem promocji. Wiąże się również ze stosunkowo najmniejszym nakładem finansowym w odniesieniu o do zamierzonych efektów i celów oraz ich dużą mierzalnością.

Każda, nawet najbardziej funkcjonalna i estetyczna strona internetowa (ogólnie ujmując aplikacja webowa) , aby spełnić swoje zadania musi być widoczna i dobrze wypromowana. Nie istnieje jedynie dla samego faktu istnienia, ale po to by spełniać pewne mniej lub bardziej określone cele. Poprzez cele rozumiemy konkretne akcje podejmowane przez odwiedzających daną stronę, np.:

  • zarejestrowanie się w systemie,
  • zakup produktu,
  • przeczytanie artykułu, treści,
  • budowę wizerunku i świadomości marki, podmiotu, idei,
  • wypełnienie ankiety,
  • kontakt z działem sprzedaży za pomocą specjalnego formularza.

Cele realizowane są przez osoby odwiedzające stronę, więc im więcej odwiedzających tym potencjalnie więcej zrealizowanych celów. Jak więc pozyskać odwiedzających i zwiększyć ruch na stronie? Sposobów na to jest wiele, część z nich jest darmowa, część płatna. Zróbmy krótkie podsumowanie głównych źródeł ruchu na stronach internetowych:

  • odwiedziny bezpośrednie - wpisanie adresu url strony
  • wyszukiwarki - przejście do strony z wyszukiwarki np.: Google
    • wyszukiwanie organiczne (naturalne)
    • linki sponsorowane
  • strona referencyjna - strona zawierająca odnośnik do innej strony
    • linki w treści (witryny, portale, fora, blogi, serwisy społecznościowe)
    • reklamy
  • mail - wiadomość email z linkiem do strony
  • pozostałe (komunikatory, sms i inne).

Który sposób generowania ruchu przynosi najlepsze efekty? Nie istnieje idealne rozwiązanie gdyż zależy to od promowanej tematyki,  grupy docelowej, budżetu, charakterystyki produktu.

Odwiedziny bezpośrednie

Najprostszym sposobem na odwiedzenie strony internetowej jest wpisanie jej adresu w pasku adresu przeglądarki, co spowoduje przejście na daną stronę. Jest to dobry sposób na odwiedzanie znanych nam stron, z których korzystaliśmy już wiele razy. Jednak nie ma zupełnie zastosowania  w przypadku, gdy szukamy pewnych informacji, produktów czy usług i nie znamy adresów stron. Poza tym, trzeba ponieść duże koszty, aby wygenerować znaczący ruch na stronie z odwiedzin bezpośrednich. Ulotki, szyldy reklamowe, reklamy w TV i radiu wymagają potężnych nakładów finansowych, aby osiągnąć wymierne korzyści. Ponadto skuteczność tego typu reklam jest stosunkowo niska, ponieważ ile osób wracając z pracy samochodem zastanawia się akurat nad kupnem pralki, której reklamę przed chwilą się mijało? Pojawia się kolejny problem, czy dobrze zapamiętaliśmy adres strony i czy dobrze go wpisaliśmy?

Strona 1   Strona 2   Strona 3  

Zobacz także:



Powrót do listy artykułów

Podaj swoje imię oraz adres e-mail:

Będziemy na bieżąco informować Ciebie o kolejnych realizacjach, nowych pozycjach w ofercie, a także fachowych publikacjach!


61 307 07 02
61 307 07 02
509 990 434
509 990 434