Jak wybrać właściwą agencję interaktywną?

Autor: HMC Internet Solutions

Jak wybrać właściwą agencję interaktywną tworzącą witryny internetowe? Agencji, firm, ludzi oraz studentów oferujących wykonanie strony internetowej jest tysiące. Tych profesjonalnych – garstka. Musicie Państwo nawiązać do własnego profesjonalizmu, powierzając pracę zespołowi ludzi doświadczonych, wyspecjalizowanych w swoich zadaniach, pracujących nad własnymi, autorskimi rozwiązaniami. Nikt zapewne nie chce kupować kota w worku nawet za najlepszą cenę.

Nikt również, nie chce być niepewny bezpieczeństwa zakupionych rozwiązań, ich bezawaryjności i bezpieczeństwa, gdzie każdy kolejny dzień współpracy jest wielką niewiadomą. Ile razy już słyszeliśmy o człowieku orkiestrze, który jest tani, bo „od wszystkiego i niczego” , firmach, czy domorosłych rzemieślnikach, którzy pewnego dnia znikają, a ich telefon informuje o „abonencie chwilowo niedostępnym”? Wtedy wcześniejszy wybór okazuje się wyborem najdroższym, gdyż niby niskie koszty musicie Państwo ponieść ponownie.

Sama diagnoza, czy dana firma oferuje wysoki poziom jakości grafiki na podstawie jej wcześniejszych realizacji jest stosunkowo łatwe, jednak ocena tych prac pod względem technologicznym jest już większym problemem. A tak naprawdę właśnie technologia jest kwestią najistotniejszą. Po pierwsze wadliwy system, nie autorski, zlepiony z darmowych, pobranych z sieci z różnych źródeł już na etapie realizacji może wymagać poprawek i korekt nie wspominając już o dalszym użytkowaniu. Po drugie system musi być łatwy i ergonomiczny w obsłudze, wprowadzanie przez zmian za pomocą panelu administracyjnego musi być intuicyjne i proste. Niedociągnięcia w tych aspektach nastręczy dodatkowych kosztów  mniej lub bardziej bolesnych.

Pamiętajmy jednak, iż nie samą technologią strona żyje! Wiele agencji interaktywnych koncentruje się na informatycznych aspektach budowy serwisu i nie jest w stanie wspomóc klienta w zakresie promocji witryny w sieci (e-marketing). W efekcie wiele firm płaci za nowy serwis internetowy dla samej idei jego stworzenia, a strona www nie promowana i nie aktualizowana umiera śmiercią naturalną – młodą śmiercią. Często niemałe pieniądze zostają wyrzucone w błoto.

Bardzo często wybór Agencji nie jest wypadkową badań rynku, a zwykłym wyborem „z polecenia”. Nasze zaufanie wzbudza pozytywna opinia naszego znajomego lub znajomych znajomego itp. Jednak tu też trzeba się zastanowić czy ten wybór będzie na pewno trafiony. Bo jeśli słyszymy „Robią dobrze, szybko i tanio” w naszych głowach powinna się zapalić lampka ostrzegawcza. Czy można kupić dobrą szynkę za 15 zł, gdy kilogram tucznika kosztuje niewiele mniej? Czy da się zbudować kilometr porządnej drogi w dwa dni?

Nie ulega wątpliwości, że stworzenie produktu wysokiej jakości wymaga dużego nakładu pracy , a wcześniej zbierania wiedzy i doświadczenia, często latami. Oczywiście nie oznacza to, że dobry serwis musi kosztować 50.000 zł , ale niemożliwe jest też, aby kosztował 2.000 zł. Natomiast brutalna prawda jest taka, że im więcej zainwestujemy w stronę, tym będzie ona lepsza.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy witryny internetowej:

  • Agencja powinna być rzeczywistym podmiotem działającym legalnie, legitymującym się doświadczeniem i profesjonalnym portfolio. Studenci czy niepewne „firmy” mogą w najlepszym wypadku nie zapewnić pełnej dyspozycyjności, a w najgorszym „wyparować” w połowie przedsięwzięcia.
  • Nad witryną winien pracować zespół wyspecjalizowanych ludzi. Nad projektami nie może czuwać tylko jedna osoba, gdyż złożoność projektu, jego różne aspekty wymagają ekspertów w poszczególnych dziedzinach. Co najmniej grafika i programistę w opcji minimum, dodatkowo programistę wspomagającego, marketingowca i koordynatora w opcji optymalnej.
  • Wykonane projekty muszą być estetyczne, przemyślane i ergonomiczne. Użyteczność strony, łatwość dotarcia do informacji, spójność nawigacji – to warunki konieczne, które pozwolą nam ocenić czy nasz projekt będzie również profesjonalny. Pamiętajmy też o użyteczności aplikacji po stronie administratora. W końcu to my lub wskazany przez nas pracownik będzie tą witrynę obsługiwał. Zbadajmy jak prezentuje się proponowany system „od kuchni”, zanim podejmiemy decyzję.
  • Agencja musi proponować nie tylko wykonanie serwisu internetowego ale zapewnienie odpowiedniego środowiska technicznego do jego funkcjonowania. Pamiętajmy aby zwrócić uwagę na dobry hosting zapewniający odpowiednią przestrzeń oraz bezawaryjność i szybkość łącza.
  • Upewnijmy się, iż ludzie którym powierzamy zadanie zapewnią nam w przyszłości rozwój narzędzia w miarę rosnących potrzeb, a także odpowiedni plan promocji i działań marketingowych związanych z naszym serwisem.


 

Strona 1  

Zobacz także:



Powrót do listy artykułów

Podaj swoje imię oraz adres e-mail:

Będziemy na bieżąco informować Ciebie o kolejnych realizacjach, nowych pozycjach w ofercie, a także fachowych publikacjach!


61 307 07 02
61 307 07 02
509 990 434
509 990 434